Az Amazon lett a világ legértékesebb márkája
Az Amazon lett a világ legértékésebb márkája. A tavalyi első helyezett a Google idén a harmadik helyszer szorult vissza.
A Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat Brandz Top 100 felmérése szerint az Amazon értéke 302,1 milliárd dollárról 315,5 milliárd dollárra növekedett.
A második helyen továbbra is az Apple maradt, melynek értéke 309,5 milliárd dollár.
A tavaly még listavezető Google idén 309 millárd dolláros értékkel csak a dobogó legalsó fokán kapott helyet.
A lista további szereplői a következők:
- Microsoft - 251,24 milliárd dollár
- Visa - 177,91 milliárd dollár
- Facebook - 158,96 milliárd dollár
- Alibaba - 131,2 milliárd dollár
- Tencent - 130,86 milliárd dollár
- McDonald’s - 130,36 milliárd dollár 10.AT&T - 108,37 milliárd dollár
A lista további hét helyezettje a Microsoft (251,24 milliárd dollár), a Visa (177,91 milliárd dollár), a Facebook (158,96 milliárd dollár), az Alibaba (131,2 milliárd dollár), a Tencent (130,86 milliárd dollár), a McDonald’s (130,36 milliárd dollár) és az AT&T (108,37 milliárd dollár).
A százas listán összesen 15 kínai cég kapott helyet.
A listán szereplő száz márkának az összesített értéke 7 százalékkal, 4700 milliárd dollárra nőtt.
A listát a WPP marketing és márkatanácsadó és a Kantar Millward Brown készíti immár 13 éve, 2006-óta. Ez idő alatt a lista első 100 márkájának értéke 226 százalékkal nőtt. 2006-ban az értékük 1400 milliárd dollár volt.
A jelentés elkészítéséhez 3 millió vásárlónál is többet kérdeznek meg világszerte, közel 120 000 márkával kapcsolatban.