5 hihetetlenül kreatív gerillmarketing ötlet
5 hihetetlenül kreatív gerillmarketing ötlet
A gerillamarketing egy összefoglaló név alatt, olyan marketing eszközöket, technikákat, stratégiákat értünk, amelyek legtöbbször alacsony költségvetésűek, és jelentősen eltérnek a hagyományos tekintett eszközöktől. Nyugaton már régóta sikeresen alkalmazzák a gerillareklámokat a kisebb helyi vállalkozások éppúgy, akár a világcégek. Magyarországon egyelőre sajnos kevésbé hódítanak ezen, nem konvencionális marketing módszerek, azonban a jövőben érdemes lesz követni ezt a nyugati trendet is.
Miért éri meg neked is gerilla eszközökkel hirdetni? Kevés költséggel, viszonylag nagy célközönséget, és átütőbb elkötleződést érhetsz el ezekkel a nem hagyományos hirdetésekkel. A különleges stratégia révén, valószínűbben válthatsz ki virális reakciókat, melyek aztán tulajdonképpen teljesen ingyen, óriási tömegekhez fogják eljuttatni vállalkozásod hírét.
Nézzünk most meg 5 kreatív, követendő gerillamarketing megoldást.
1. Jeep parkoló a legdöcögősebb helyeken
Forrás: moosend.com
Legtöbbször szavak sem kellenek ahhoz, hogy megfelelően bemutathassuk márkánkat. A Jeep-nek pusztán egy logó, és némi kreativitás is elég volt, hogy elmagyarázza, strapabíró, bivalyerős járműveket gyártanak, melyek mindenen is átmennek.
2. Zebra sültkrumpliból
Forrás: antevenio.com
A McDonalds mondható a gerillamarketing egyik legnagyobb úttörőjének, rengeteg hasonló hirdetésükkel találkozhatunk.
Csatlakozz az újonnan indult Gerillamarketing Facebook csoporthoz, és kövesd a folyamatosan frissülő, hasonlóan kreatív marketing ötleteket!
3. Csupa csoki pad
Forrás: antevenio.com
Vegyünk példát a KitKat-ről! Még a leghétköznapibb bútor, tárgy, vagy utcai eszköz is segítségünkre lehet, hogy hatékonyan kelthessük fel vásárlóink figyelmét, csupán el kell térnünk a rendhagyó gondolkodásmódtól.
4. A porszívócső-alagút
Forrás: antevenio.com
Nem meglepő, hogy a Miele "elszívja" a vásárlókat konkurenciától, kreatív hirdetései segítségével.
5. Marhára mar
Forrás: blog.depositphotos.com
Újabb nagyszerű példája, hogy a közvetíteni kívánt üzenet átadásához nem feltétlenül szükséges szavakat használni. Legtöbbször elegendő a kreativitás, a többi pedig már úgyis adja magát.